Rande s Adobe Lightroomem #1

19:57 Michelle B 16 Comments

Když jsem postovala článek, kde jsem ukazovala jak vypadají moje fotografie Před a Po úpravě, ptala jsem se, jestli byste ocenili i nějaké návody na úpravu fotek.

No a vám se to líbilo!

A tak jsem začala sepisovat první článek o úpravě.

No jo, ale pak mě napadlo, že bych měla postupovat trošku logicky a nejdřív ukázat ten úplně největší začátek - a to IMPORT fotek do Lightroomu. - bez toho bysme toho moc neupravili.

Takže se pohodlně usaďte, udělejte si čajík/kafíčko/kakajíčko/rum s kolou/whatever a nejlépe všechno najednou, a jdeme na to! (No zas tak dlouhý to nebude, tak si rovnou nechte načíst jeden díl seriálu, abyste ten čajík/kafíčko/atd.. nepili jen tak nadarmo.)



Krok 1:

Pokud budu předpokládat, že Lightroom už máte nainstalovaný v počítači a nebudu tu vysvětlovat jeho instalaci, krok jedna bude znít: Otevřeme Lightroom! (Klasický dvojklik postačí. A pro méně zdatné v rychlostním klikání postačí pravý tlačítko a "Otevřít") Ale nebudeme ze sebe dělat blbce.

Po otevření se vám možná bude zdát divný, že ikdyž třeba jako já máte fotkama zadělanej celej počítač, v knihovně programu se vám neukáže ani kulový. Lightroom vám totiž sám neprohrabává počítač, ale poslouchá přesně to, co mu nařídíte, Takže mu nejdřív musíte nařídit, do jaký složky se má prohrabat a jaký poklady z ní má vylovit. 

Takže Krok 2: 

zní "Klikneme na tlačítko Importovat" (viz. obrázek)

Krok 3:

Po levé straně by se vám měl zobrazit seznam složek, kterýma se prostě proklikáte až do tý, ze který chcete fotky vyhrabat. (Povšimněte si toho profesionálního zakrytí názvů mých složek!)
Až se dostanete do složky, stačí jen označit fotky, které budete chtít upravovat. 

Poznámky:

  • V horní části byste měli mít označený/mělo by svítit "Přidat"
  • Docela se hodí mít vpravo zaškrtnutou možnost "Neimportovat možné duplikáty" (protože jestli jako já ukládáte fotky několikrát a máte v tom bordel a pak máte fotku JPG5478 ve třech různejch složkách, tak se to fakt hodí!)

Krok 4:

Jakmile se vám povedlo označit všechny fotky a klikli jste na importovat, ještě nemáte vyhráno! 
Teď by se vám sice měli ukázat všechny vybrané fotky. No jo, ale pořád nikde nejsou takový ty hejbátka, který by fotku upravovali!

K tomu totiž neslouží Knihovna, ve který se momentálně nacházíte, ale tzv. Fotokomora.
A jak se na ní dostat?
Tak, nejdřív budete muset projít pekelnou bránou, pak porazit Pottera ve famfrpálu a nakonec mi ještě upéct bábovku a přijít umejt okna.. (za to bych vás asi zulíbala k smrti!)

A nebo prostě stačí opět vybrat fotku a kliknout nahoře na slovíčko "Fotokomora".
A je to! 

TIP!
  • Pro lepší úpravu je víc než vhodný fotit do formátu RAW. CO sakra je RAW? To najdeš TADY.

V příštím článku bych ráda ukázala, co který "hejbátko" ve Fotokomoře dělá a k čemu co slouží.

Tak snad se brzy dokopu k tomu to dopsat! :D

Zatím pa, Michelle ♥

16 komentářů:

  1. Na RAW jsem přišla teprve nedávno a používám na ně teda zatím Zoner, ale jsem tím hrozně překvapená, jaké to umí zázraky. :)

    Days of Daysy
    :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o něm taky nevím až tak dlouho, cca půl až 3/4 roku, ale pořádně jsem si ho zamilovala. :)
      Fakt? Já Zoner vyzkoušela a nějak mi nesedl, ikdyž je to vesměs vlastně to samý.. holt jsem asi zhejčkaná programama od Adobe :D Photoshop používám totiž už šest, možná sedm let. :D

      Vymazat
    2. Já teda používám taky už šíleně dlouho Photoshop. Teď si ale většinou vyvolám raw v Zoneru a pak si to až případně přehodím do PS na finální úpravy, taky bych asi v Zoneru nevydržela dělat úplně vše, je to zvykem. :D Ale na rawy mi přišel fajn.

      Vymazat
  2. Já se furt odhodlávám jestli Lightroom vyzkoušet nebo ne. jsme tak pohodlná že s emi enchce zkoušet nové věci:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co používáš? :)
      Je pravda, že jsem se taky docela dobu dokopávala k tomu ho vyzkoušet. Ale nakonec mě celkem příjemně překvapil, ikdyž pořád se s ním trochu peru. Takže to že jsem založila tuhle sérii článků mě vlastně docela nutí k tomu se s tim Lightroomem poprat trochu víc. :D

      Vymazat
  3. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH

    OdpovědětVymazat
  4. Já používám Zoner a jsem s ním fakt spokojená. Fotky v rawu mi to upraví úplně v pohodě, takže cajk. Každopádně lightroom vypadá hodně podobně :)
    Je super, že takle vydáváš návody "jak na to a to"! :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zoner jsem taky zkoušela, ale prostě jsem pro něj asi nebyla dost sympatická a nechtěl se se mnou moc kamarádit. Tak jsem ho radši zase vypla, protože pak by mi určitě začal blbnout i Photoshop a Lightroom, že jsem si dovolila bejt jim nevěrná :( :D

      Vymazat
  5. stále som na tom ísť či neisť do toho :D

    TeenMumy

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělé, přesně na tyhle články se těším!

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovědětVymazat
  7. Přesně takové návody jsem vždycky potřebovala! Všechno úžasně a zábavně vysvětleno. Woop woop! :D Akorát v době, kdy se mi podařilo postahovat GIMP, Photoshop a jemu podobné, takové návody nikdo neposkytoval, takže mé grafické znalosti skončily na PhotoFiltre Studiu :( :D
    Dnes mám naopak problém, že mým jediným funkčním foťákem (mobil neberu jako foťák) je staroučky Olympus, v té dobe za 1000 korun českých, který za dobrého počasí fotí na své poměry skvěle, bohužel častěji ale nefunguje vůbec.
    Ale pokud bude v létě čas, zaručuji ti, že jsi mě dostatečně motivovala, abych Lightroom sehnala a naučila se s nim :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem na tyto věcičky asi hloupá, moc v tomto neumím :D:)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář potěší, děkuju vám ♥